ІТ-рішення, як ключ до якісного державного управління: кейс системи зважування в русі (WiM)


Систему зважування в русі (WiM) в Україні анонсують з 2012 року і ось, завдяки підтримки Міжнародного банку реконструкції та розвитку, Укравтодор запустив 5 тестових майданчиків та презентував статистику з першого з них. Наскільки це ІТ-рішення здатно поліпшити якість державного управління у транспортній галузі?

 

Статистика

 

За 1 місяць майданчик WiM-2 на трасі Київ-Чоп зафіксував понад 200 фактів порушення габаритно-вагових обмежень. 100 разів вантажні транспортні засоби рухалися із перевантаженням понад 150% – це збільшує руйнівний вплив на дорожнє покриття, щонайменше, в 10 разів.

                          

 

Перші майданчики системи зважування в русі WiM були запущені в кінці вересня 2019 року. Після проходження етапу конфігурування та збирання первинних даних була зібрана статистика за період з 1 по 30 листопада, що свідчить про чисельні грубі порушення норм навантаження, які значно шкодять дорожньому покриттю. Рекорд у вантажівки, яку 9 разів фіксували з середнім перевантаженням понад 21 тонну.

 

Зважування в русі

 

Керівник Укртрансбезпеки відзначає високу ефективність системи WiM: у 2017 році було виявлено 11 345 транспортних засобів із порушенням габаритно-вагових параметрів, на які накладено штрафні санкції, тоді як зараз ми можемо вже говорити про щонайменше 1000 порушень за 1 місяць. І це лише на в’їздах до Києва.

 

Зважування в русі

 

За словами Андрія Вознюка, начальника відділу інтелектуальних транспортних систем Державного агентства автомобільних доріг України, найбільше перевантажених вантажівок рухається в нічний час. З 200 перевантажених вантажівок, лише 3 мали чинний дозвіл на вантажні перевезення на ділянці дороги, і лише 1 транспортувала стільки, скільки задекларувала.

Крім перевищення ваги, були зафіксовані також інші порушення, а саме довжини, навантаження на вісь та висоти. Усі ці фактори не тільки чинять непоправну шкоду дорожньому покриттю, але і є додатковим фактором небезпеки для усіх учасників дорожнього руху, адже перевантажений транспортний засіб є гірше керованим, а його гальмівний шлях – вдвічі довший.

 

Чи є WiM – рішенням?

Укравтодор заявляє про підписання меморандуму з Укртрансбезпекою та Нацполіцією щодо обміну інформацією про порушення норм габаритно-вагових параметрів. Раніше повідомлялося про закупівлі техніки для серверної та анонсувалися амбітні плани до створення інформаційної транспортної системи (ІТС).

Офіс управління дорожнім рухом має включати моніторинг інтенсивності руху, порушень ПДР, автоматичного контролю швидкості, а кінцевою метою системи є розширення її до контролю руху вантажівок і збору оплат.

 

Зважування в русі

 

Таким чином, система WiM є одним з елементів майбутньої системи ІТС, яка дійсно має всі шанси покращити якість державного управління, а саме у аспектах:

  1. якість надання державних послуг;
  2. попередження корупційних ризиків;
  3. забезпечення добросовісної конкуренції;
  4. зниження адміністративного навантаження.

Однак, щоб побачити ці результати, потрібно завершити сертифікацію системи в Україні та автоматизувати надходження “листів щастя” порушникам.

 

 Довідково

 

Укравтодор реалізує пілотний проєкт із запуску 6 майданчиків зважування в русі на ключових в’їздах до міста Києва.

Запуск перших майданчиків є результатом успішної співпраці Укравтодору із міжнародними партнерами, а саме з Міжнародним банком реконструкції та розвитку.

Мета системи WiM – фіксувати порушення габаритно-вагових обмежень, які є однією з ключових причин передчасного руйнування дорожнього покриття.

 

Детальніше про систему: http://wim.in.ua/

Система зважування в русі WiM

 

– це розумна система збирання інформації про транспортні засоби, які рухаються автомобільними дорогами:

 

дату та час проїзду, температуру навколишнього повітря та дорожнього покриття, смугу та напрямок руху, швидкість руху та державний номерний знак, габаритні розміри, відстань між осями, загальну масу та її розподіл по осях.

 

 

 

Дата публікації: 10.12.2019